21 Mart 2021 Pazar

Pırasalı arnavut böreği


Pırasalı Arnavut Böreği

Hamuru için

6 bardak un

1 yemek kaşığı sirke

2 bardaktan çok az fazla su

1 tatlı kaşığı tuz

İçi için

1kilo pırasa

Kırmızı biber

Karabiber

Tuz

Açmak için

1 miktar nişasta

1 su bardağı zeytin yağ

Yapılışı

Un, su, tuz, sirkeyi kabımıza alıp bir güzel yoğuruyoruz. Hamurumuz kulak memesi yumuşaklığında olacak şekilde yoğurup. Yarım saat bekletiyoruz. Ardından hamuru 2 ye bölüyoruz. 8 altta 7 üstte olmak üzere 15 beze yapıyoruz. Öncelikle alt kısım için olanları alıyoruz. Kase büyüklüğünde açıyoruz. Açmak için nişastadan yardım alıyoruz. Açtığımız hamurların aralarını yağlıyoruz, fırçayla yağlıyoruz Ardından hamurlarımızı beklemeye bırakıyoruz 1 saat kadar dinlendikce daha güzel açılır 

 Pırasalar kesilip az yağda kavrulur.Pırasalar hafif öldüğünde kırmızı biber tuz ve karabiber ekledim. Bir süre daha kavurdum ve içim hazır oldu. Bekleme sürem dolduğunda hamurumu el yordamıyla tepsi büyüklüğünde açtım. Arasına içini koydum. Üst kısmı aynı şekilde açtım ve yerleştirdim.  fırınlamadan önce kesiyoruz ki kıyır kıyır olacağından pişince kesmesi zor olur su bardağıni ortaya koydum ve resimdeki gibi kestim. 200 derecede 50 dk da altı üstü kızarana kadar pişirdim. Pişince üzerini sofra bezi ile, kapatıp 15 dk dinlendirdim





 

Hiç yorum yok: