25 Şubat 2013 Pazartesi

HAMSİLİ PİLAV


kaç zamandıır yapmak istiyordum hamsili pilavı bugüne kısmetmiş çok araştırdım  pilavında kuş üzüm  soğan var , soğan oldumu pilavda tatlımsılık oluyor üzüm zaten sevmeyiz ben sade yaptım damak zevkimize göre  güzelde oldu çok beğendim denemek isteyenlere buyrun tarifimize
biraz daha kızarması gerekiyormuş üstü kızarınca fırından çıkardım  ama altı az kızarmış







MALZEMELER
500 grm hamsi
1 su bardağı pirinç
2 bardak su
tuz karabiber,pul biber
tereyağ
3 küçük güveç
YAPILIŞI
hamsilerimizi temizlemekle başlıyoruz işe orta kılçıklarınıda çıkarıp yıkıyoruz.pirinçlerimizi yıkayıp tencereye tere yağ koyup pirinçleri ilave edip kavuralım tuzunu suyunu verelim kapatmadan karabiber ve pul biberini ilave edelim  kapatalım hamsilerimizi güveçlerimizi tere yağ ile yağlıyalım sırtı alta gelecek şekilde sık sık dizelim pilavızı koyup bu defa sırtı üste gelecek şekilde dizelimüzerine bir arça tereyağ koyalım 230 derece ısınmış fırında kızarana kadar pişirelim
afiyet olsun

7 yorum:

PaSaSofraM dedi ki...

bu hic yenmezmi simdi ya :) ellerinize saglik tam benlik olmus cokda özledim :)

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

HAyatımda bir kez yedim çok da beğenmiştim sanırım çokkkk uzun zaman yiyemeyeceğim artık:))))) diyetten önce prinçten(çok da severim) uzaklaşmıştım şimdide yemiyorum ama denk gelirsem bir tadımlık alırım:))))
sevgiler canım

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

aynı cola reklamlarındaki gibi olmuş çok güzel görünüyor eşim çok zamandır istiyor reklamlarda gördükçe;) kendim diyetteyim diye yapamamıştım, güveçte porsiyonluk iyi fikir oldu... ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

eline sağlık canım
nefis görünüyor ne zamandır benim de aklımda şimdi sende görünce bu süreç hızlanacak sanırım
afiyet bal olsun
kal sağlıcakla

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Hayatımda cesaret edemedim şu güzelliğe, belki vesile olursun Müjgancım:) Ellerine sağlık arkadaşım.. Torun iyidir inşallah:)

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

serapcım kesin dene derim ben çok sevdim torun iyi çok şükür sağol canım
sevgiler

seviminaskanasi dedi ki...

Çok hoş ellerinize sağlık , harika gorunuyor,
sevgiler
http://www.seviminaskanasi.com/