20 Temmuz 2015 Pazartesi

ÇAM KOZALAĞI İLE YOĞURT YAPIMI


ilk yoğurt mayası karınca yuvasından alınan topraktan elde edilmiş

uzun süredir kozalakla yoğurt mayalamak istiyordum  ama çam kozalağı bulamamıştım komşum sağolsun bulmuş bana verdi yaptım oldu

  kozalak beklerken biraz kurumuş önce iki gün ılık suda beklettim ara ara suyunu değiştirdim yumuşadı biraz. ben yarım kilo süt ile yaptım denemek için   normal yoğurt mayalama sıcaklığından çok az daha fazla sıcak yaptım sütü (bir dahaki sefere yoğurt mayaladığımız sıcaklıkta yapıcam  )
 kozalağı içine attım kavanozu kapattım mutfak dolabına koydum gece mayaladım sabaha oldu
bundan sonra sadece yoğurdundan alıp mayalarım  her defasında koza koymam , yoğurdum katkısız tamamen organik oldu

1 yorum:

Ada Deniz dedi ki...

Bir kere daha okumuştum bunu sonra aklımdan çıkmıştı. Aslında denemeli belki de bölylesini daha çok severiz