27 Nisan 2010 Salı

KEŞKEK





P,D,Ç,S,ETKİNLİĞİ ev sahibi http://mutfaktelasi.blogspot.com/

Geçen hafta denizliye gitmiştik pınarın kardeşinin oğlu sünnet oldu keşkeği pınarın annesi şerife abla yaptı kendileri ödemişli ,çok güzel olmuş ellerine sağlık şerife ablacım kaç tabak yedim bilmiyorum çok severim ben keşkeği. tarifini aldım fotoğrafınıda çektim sizlerlede bu güzel lezzeti paylaşmak istedim .

MALZEMELER

1 tas keşkeklik buğday

250 gr. et

Tereyağı

Tuz

Kara biber

YAPILIŞI
Keşkeklik buğdayı 1 gece önceden ıslatın.Islatmadan önce iyice ovarak suyunu akıtın.
Etleride suya koyun akşamdan ,sabah düdüklü tencerenin dibinde büyük parçalar halinde kesilmiş etleri, Islatmış olduğunuz buğdayın suyunu süzdürün ve yine ovarak güzelce yıkayın. Buğdayı etlerin üzerine koyun. Suyunu ve tuzunu da ekleyip düdüklü tencerede 20-30 dk. kadar pişirin. (Su miktarını1 ölçüye 4 ölçü olarak ayarlayın).Piştikten sonra düdüklü tencerenin havasını çıkarınve kapağını açın. Pişen keşkeği tahta kaşıkla etlerini parçalayarak bir güzel döverek karıştırın bu işlem biraz yorucu kolunuza kuvvet iyice ezilmesi gerekiyor .tabaklara koyup Üzerine kızdırılmış, bol tereyağı gezdirip kara biber serpin .AFİYETOLSUN




Hiç yorum yok: