18 Nisan 2010 Pazar

PİŞİ















Ben pişileri arife günü yapmıştım annemden ve kayınvalidemde böyle gördüm bende aynı şekilde devam ediyorum arife günü pişi yapıp komşulara dağıtırız güzel adetler bunlar, yayınlamaya yeni fırsat buldum kahvaltıda harika oluyor sıcak sıcak benimkiler çok severler pişiyi
MALZEMELER

· 1 kilo un

· 1 yemek kaşığı kuru maya

· 1 yemek kaşığı şeker

· 1 tatlı kaşığı tuz

· su

· kızartmak için yağ

YAPILIŞI
Maya ve şekeri bir kasenin içine koyup üzerine ılık su dökün 10 dakika beklesin,genişçe bir kabın içerisine unu boşaltın ortasını havuz yapıp kabaran mayayı boşaltın çok sert olmayan hamur yoğurun suyunu azar azar verin birden verirseniz fazla gelir kıvamı ayarlaması zor olur hamurun üzerini kapatın yarım saat kadar mayalanmasını bekleyin.Tavaya yağınızı koyun pişi bol yağda olursa güzel olur hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparın tahtanın üzerinde elinizi yağlayarak yuvarlak şekil verip kızgın yağda iki tarafınıda kızartın
AFİYETOLSUN

Hiç yorum yok: