30 Nisan 2010 Cuma

EBEM KÖFTESİ



Arkadaşlar ebem köftesini duymuştum ama yememiştim merakta etmiştim nasıl bir tat olduğunu , benim çok sevdiğim emine ablam var ,gerçek dostum diyebildiğim sayılı insanlardan biridir canım benim o yapmış getirdi banada tattırdı tam benlik bir lezzet çok sevdim ve sizlerle paylaşmak için hemen fotoğrafını çektim
ve ebem köftesinin geçmişini de araştırdım sizler için ,yöresel bir lezzet uşak ve bazı ilçelerinde yapılıyor emine ablamda uşak, ulubeyden.

arkadaşlar bazı bölgelerde anneanne yada babaanneye ebe denir, bunu açıklamak istedim bilmeyenler için.
1920 yıllarda kurban bayramlarının 2.gününde küçük parça etler tahta tokmaklarla ezilerek lif lif edilir.İçine un,yumurta ve bolca soğan rendesi konulur yoğrulur. Daha sonra içine baharatları ve kabartma tozu,nane ilave edilerek yoğrulma işlemi tamamlanır. Dinlendirilir, limon büyüklüğünde parçalara ayrılıp bezeler haline getirilir. Üzerine ve altına un serpilerek oklava ile yarım cm inceliğinde açılır.Kızgın yağda kızartılır.

MALZEMELER

1 kg orta yağlı yada küçük ezilmiş et parçacıkları)

3 soğan ince doğranmış

2 yumurta

1 su bardağı un

karabiber,tuz,nane

1 kabartma tozu,yada karbonat

maydanoz,ince kıyılmış

Hiç yorum yok: