27 Nisan 2010 Salı

KIRNİŞ YADA CIRT




MALZEMELER:

un ,1 yumurta ,tuz
1 çay bardagı yag , pul biber kimyon(bu yemek için en vazgeçilmez baharattır) ve nane, yarım yemek kaşıgı domates salçası bir küçük baş sarımsak

YAPILIŞI:

size yetecek kadar unu 1 yumrta kırarak tuzunuda atıp normal kıvamda hamur haline getirin.sert yada çok cıvık olmamalı.daha sonra dinlenen hamurunuzdan büyük yumaklar ayırın.hepsini tek tek resimdeki kadar çok degil merdane ile açın. bıçakla kesinile aimdide büyük bir tencereye suyu ve bir miktar tuzu koyup kaynatın.kaynayınca hamurlarınızı içine atın.20 dk falan yeterli sanırım.hamurdan anlıyorsanız daha kolay sizin için.ayrı bir tavada yagda salçay kavurun söndürmenize yakın sarmısagı naneyi kimyonu pul biberi ekleyi azkavurun.tuzunuzuda kendinize göre ayarlayın.pişen hamurlarınızı süzüp geniş bir tepsiye dökün.üzerine hazırladıgınız sosu döküp iyice karıştırın antepliler hamurun suyundan 1 su bardagı kadarını alıp yemegi biraz sulandırıyorlar.kayserililer kuru yapıyorlar.ben sulu seviyorum.GANTEP YÖRESİNDE CIRT DENİLEN KAYSERİDEDE KIRNİŞ DENİLEN GÜZEL BİR YEMEK

Not : tarifi arkadaşım http://soframm.blogcu.com/ dan aldım aynen size aktarıyorum bizde sulu sevdik hamur seviyorsanız yapın görüntü olarak arkadaşımın ki kadar güzel olmadı , komşularla beraber yaptık yedik rendede şekillendirdik teşekkür ediyorum arkadaşım paylaşımın için AFİYETOLSUN





Hiç yorum yok: