21 Nisan 2010 Çarşamba

TELLİ BABA TATLISI



bayramda misafirlerime ikram ettiğim telli baba tatlısının tarifini http://keskinlininmutfagi.blogcu.com/ arkadaşımdan aldım paylaşımın için teşekkürler Ayşecim, şerbeti döktükten sonra Arkadaşımın söylediği gibi birkaç yerinden kürdanla deldim sonuç güzeldi,Tatlının şerbetini döktükten 2gün sonra yerseniz şurubu çok güzel çekmiş oluyor Hamur malzemelerini iki katına çıkardım,şerbetide iki katı , iç malzeme tam geldi aynen kullandım verilen ölçülerle bir tepsi oluyor 22 tane, bayram olduğundan yetmez diye iki tepsi yaptım tatlılar çokda beğenildi
HAMUR MALZEME
125 gr margarin
1 çay bardağı sıvı yag
1 çay bardağı yoğurt
1 kahve fincanı sirke
1 paket kabartma tozu
1 tane yumurta

1çay bardağı irmik (ben koydum iyi oldu)
İÇ MALZEME
250 gr.tel kadayıf
2 çorba kaşığı toz şeker
1 su bardağı ceviz içi
fındık
ŞERBET
3 su bardağı su
3 su bardağı şeker
Limon
( 20 dk kaynaması yeterli )



YAPILIŞI
Margarini eritip, bir kaba alın soğuyunca yoğurt, sıvı yağ, sirke, yumurta ve kabartma tozu ve azar azar un ilave edilir, ele yapışmayacak kıvam yeterlidir hamur için.Hamuru 20 dk. dinlendirin. Öte yandan kadayıf didilir, dövülmüş ceviz ve şekerle harmanlanır. Dinlenen hamurdan yumurta büyüklüğünde parça koparılır ve çay tabağı büyüklüğünde açılır. hazırlanan harçtan bir miktar konur, el yordamıyla kapatılıp yuvarlak şekil verilir. Yağlanmış tepsiye dizilir ve üzerine parmakla bastırılıp fındık konur. 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir. Serbet ve tatlı ılık olarak dökülür, servis yapılır
AFİYETOLSUN



Hiç yorum yok: