3 Eylül 2014 Çarşamba

KİVİLİ VE MUZLU PASTA



MALZEMELER
kreması için
1 yumurta sarısı
3 su bardağı süt
2 dolu çorba kaşığı buğday nişastası
1 dolu çorba kaşığı un
5 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı tereyağ

Pandispanya  malzemeleri:
3 yumurta
5 kahve fincanı şeker
5 kahve fincanı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Meyveler:
5 adet kivi
3 adet muz

Meyvelerin üstüne sürmek için: ayva çekirdeğinden jöle yaptım


Yapımı:

Önce kremayı hazırlayalım  pastaya sürerken iyice soğumuş olsun. Vanilya, şeker ve tereyağ dışındaki tüm malzemeyi karıştırıp pişirdim. İyice kaynadıktan sonra, altını kapatıp kalan malzemeyi ekledim ve 5 dakika mikserle çırptım. Oda sıcaklığına gelince buzdolabında soğumaya aldım.

Pandispanya için büyük boy kek kalıbı kullandım. Oda sıcaklığındaki yumurta ve şekeri iyice çırpıp diğer malzemeleri ekledim. margarin ile yağladığım kalıba döktüm. 170 derece önceden ısınmış fırında iyice kabarıp üstü kızarana dek pişirdim. Bir kürdan batırarak piştiğini anlayabirsiniz. Kürdan kuru çıkarsa pişmiş demektir.

Pansipanya oda sıcaklığına gelince bıçakla ortadan ikiye kestim. Bir katın üzerine kremanın 3′te birini sürüp ortaya kiviler kenarlara muzları dizerek meyvelerle kapladım. Üstüne kekin diğer yarısını koyup pastanın her yerini krema ile kapladım meyveleri dizdim  .bir gün dolapta beklettim .
AFİYETOLSUN

1 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

HARİKASIN
keki,kremayı,jöleyi kendin yapmışsın şifa olsun sevgiler