26 Ocak 2015 Pazartesi

HAŞHAŞLI ÇÖREK






MALZEMELER

1,5 kilo un 

3 yemek kaşığı ezilmiş haşhaş

1 yumurta sarısı

su ,tuz

1 paket maya

1çay bardağı yağ

2 yemek kaşığı şeker


YAPILIŞI

Un ,su, tuz ,mayayla toparlanabilir yumuşaklıkta hamur hazırlayın,üzerini kapatın 1saat mayalansın.haşhaş,şeker,ve yağı karıştırın.hamuru 3 parçaya bölün yağladığınız tahtanın üzerinde ellerinizi yağa batırarak hamuru kalınca açın ,kaşıkla hazırladığınız karışımdan sürün .hamuru rulo şeklinde katlayın bıçakla iki,üç parmak enliliğinde kesin,sıkışık şekilde tepsiye sıralayın. Karışımdan dibinde çok az kalmıştır onun içine yumurta sarısını koyup karıştırın hamurların üzerine elinizle sürün. Yarım saat kadar tepside bekletin sonra 230 dereceye ayarladığınız fırında pişirin. benim fırında 40 dakikada pişiyor.

AFİYETOLSUN 

29 yorum:

Filiz Çatalkaya Orhan dedi ki...

Ellerinize saglik.. Egeli olunca hashas sevilmezmi..

Mine budak dedi ki...

Bayılırım haşhaşlı çöreğe
Ellerinize sağlık

aslı dedi ki...

Enfes enfes!!! bayılırım

Unknown dedi ki...

Müjgan hanımcım 1,5 kilo yazmışsın da nedir, Un mu?
Nefis görünüyor ama..Ellerine sağlık

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

şenizcim 1,5 kilo olan un yazdım şimdi teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

If Memleketim kokuyor burda.cok güzel. Elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Haşhaş ve cevizin girdiği çörek, poğaça vb çok seviyorum. Elinize sağlık, en kısa zamanda deneyeceğim. Bende bloğuma beklerim. sukrancapaylasimlar.blogspot.com sevgiler

sosyalanneyimcom dedi ki...

ayyy bayıldım ben haşhaşlı tarifleri çok seviyorum elinize sağlık

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerine sağlık canım.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Haşhaşlı ve tahinli her ,kisinden yapılmış çörekleri çok severim.Çok iştah açıcı görünüyor ellerinize sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım.çok ta severim.sevgiler.

ilke Çevik dedi ki...

Ellerinize sağlık =)

Hayalalemi dedi ki...

çok severim ellerinize sağlık harika görünüyor

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık muhteşem görünüyorlar

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor,ellerinize sağlık.

Nigar SARGIN dedi ki...

Müjgan ablam ellerine,yüreğine sağlık eminim nefistir ;)

gultasarim dedi ki...

bu tarifi hemen not alıyorum ben daha farklı yapıyordum deniycem sevgiler

Sevilin Klavyesi dedi ki...

Haşhaşı çok severim çok güzel gözüküyor elinize sağlık Sevgilerr

nergis mevsimi dedi ki...

Geleneksel tariflerimizden birini daha çok güzel yapmışsın Müjgan'cığım, eline sağlık.

Merinin mutfağından:) dedi ki...

Resimde görünce koştum geldim Çünkü firindan tazesini bulursam hiç kacirmam :)
Ellerinize sağlık...

çatlakkafe dedi ki...

ellerinize sağlık ,sevgiler

durutarifler dedi ki...

Nefis nefis nefis görünüyor.
Ellerine ssağlık
Sevgiler.
Bu arada turunca da bayılırım ben yaaa

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Bugün bir arkadaşımı ziyarete gittiğimde bu haşhaşlı çörekler aklımıza geldi:))Şimdi olsa ne güzel olurdu diye konuştuk,şimdi karşımda:))Afiyet şifa olsun..Sevgiler..

filizceyemekler dedi ki...

Haşhaş çok severim... çöreğini de tabii. harika olmuş, emeğinize sağlık:)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

oy oy oyy tam benlik bir lezzet:)
Ellerine sağlıkkk:)

keyiflisofram dedi ki...


Harika görünüyor bayılırım çöreğe hele de sabah kahvaltısında süper gidiyor ellerinize sağlık Sofra keyfim :) ben de Keyifli Sofram memnun oldum :))

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

güzel yorumlarınıza çok teşekkürler arkadaşlar

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık tarifinizi en kısa zamanda bende denemek istiyorum benim yaptığım böyle pufuduk olmuyor nedense sevgilerrr

Unknown dedi ki...

Bayılırım, elinize sağlık