3 Nisan 2017 Pazartesi

Starbucks KURABİYE



bu güzel kurabiyeyi kızım yapmış ben tattım çok güzeldi  tarifi  buradan 
Almış aynen yayınlıyorum  http://cafelontano.com
Malzemeler:
  • 2 yumurta sarısı
  • 150 gr tereyağ
  • 100 gr pudra şekeri
  • 2 çorba kaşığı su
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
    özütü
  • ½ tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1.5 tk tarçın
  • 300 gr un
  • 50 gr çikolata damlası
  • 100 gr kalın çekilmiş ceviz (Elinizle kırarsanız daha iyi olur)
Yapılışı:
Tereyağını mikrodalga fırında eritin veya sıcak bir ortamda yumuşayıncaya kadar bekletin.
Derin bir karıştırma kabında şeker ve yumurta sarılarını tel çırpıcı ile hafifçe çırpın.Tereyağını, vanilya özütünü/aromasını ve suyu bu karışıma ekleyerek tekrar karıştırın.
Ardından kabartma tozu ve tarçını ekleyerek hafifçe karıştırın.
Unu ekleyip elinizle iyice yoğurun. Hamurun elinize yapışmayacak kıvama gelmesi gerekiyor. Yumurtanızın gramajından dolayı un ölçüsünde değişiklik olabilir, hamur elinize yapışırsa biraz un ekleyerek tekrar yoğurun. Eğer tam tersi bir durum varsa yani hamur toparlanmıyorsa, elinizi hafifçe ıslatıp yoğurmaya devam edin kıvam bulana kadar. Hamur şekil verildiğinde şekli koruyacak kıvamda olmalı.
Yoğurma işlemi tamamen bittiğinde çikolata damlalarını ve cevizi ekleyin ve onların sadece hamura karışmasını sağlayın. Çikolata damlalarını ekledikten sonra çok yoğurursanız çikolatalar erimeye başlayacaktır. Bu nedenle şekil verirken hızlı davranın.
Hamuru ikiye bölerek 5-6 cm çapında bir silindir haline getirin ve 30 dk buzdolabında bekletin.Çıkardığınızda 3 cm genişliğinde dilimler halinde keserek yağlı kağıt serili tepsinize dizin. Şeklinin benim fotoğraflarımdaki gibi olması ile ilgili gelen sorular oluyor. Ben 30 dk’dan daha fazla bekletiyorum, iyice donduğunda kesmek daha kolay oluyor ama bu tamamen şekil için, tat için 30 dk bekletmeniz yeterli. Çoğu zaman akşamdan hamuru yapıp buzdolabına koyuyorum ve sabah güne nefis kokulu kurabiyelerle başlıyorum. Eğer daha hızlı pişirme aşamasına geçmem gerekirse ve şekli bu fotoğraflardaki gibi olsun istersem 20 dk dondurucuda bekletiyorum.
Önceden ısıtılmış 160 °C fırında, fanlı ayarda 12 dk pişirin.Fırından çıkardığınızda yumuşak olacaktır, soğuduğunda ise dışı çıtır içi yumuşak bir hal alacaktır. Pişirme süresi bu kurabiye için krıtik, o nedenle yeni ve güçlü elektrikli fırınları kullananların bu süreye uymasını tavsiye ederim.

1 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık bu kurabiye pek meşhur oldu artık ben de denesem iyi olacak galiba sevgiler